niedziela, 16 listopada 2014

Butki skarpetkowe dla malucha - DIY

Były już papućki dla Julki i Bartka - czas najwyższy na jesienne buciki dla Dawidka. Przejrzałam masę projektów w sieci i nic kompletnie nie wydaje mi się być użyteczne! Niektóre projekty są piękne, ale... nadają się co najwyżej do postawienia na półce... ;) Nie wiem czy tylko ja mam wyjątkowe dzieci (wyjątkowe są niewątpliwie! :), ale żadne z nich nie potrafiło utrzymać zwykłych bucików na nogach dłużej niż parę sekund! Zawsze były skopane z nóżek jeszcze szybciej niż mnie udało się je założyć! :) Remedium na te problemy były papucie-skarpety! Dla mnie - fantastyczny wynalazek i jedyne sensowne rozwiązanie dla kopiących nóżek! Projektu żadnego skarpetowych bucików nie znalazłam - musiałam sobie go wymyślić sama. Wyszły tak:





Poniżej zamieszczam Wam instrukcję ich wykonania. Może jakiejś kreatywnej mamie się przyda :)





Rzeczy potrzebne do wykonania papućków (rozm. 9-12m+):

1. Włóczka "Kotek" firmy Arelan, 100% akryl lub inna odpowiednia do szydełka nr 3.Kolory:
  • turkus nr 16-2212
  • kremowy beż nr 17-2241
  • brąz nr 3-2229
  • oranż nr 43-2215
  • biały nr 1-2200
2. Szydełko nr 3 (ja używam 2,9 ale sądzę, że wielkiej różnicy to nie robi)


Bucik:

1 rz. - 12 słupków w magiczne kółeczko, połączyć
2 rz. - po 2 słupki w każdy słupek. Razem 24 słupki. Połączyć.
3 rz. - 3 słupki, 2 słupki w jeden słupek. Powtórzyć 6 razy. Razem 30 słupków. Połączyć.
4-9 rz. - 30 słupków. Połączyć.
10-14 rz. - 15 słupków. Pozostałe słupki pozostają nieprzerobione. Odwrócić robótkę i zacząć kolejny rząd.
15 rz. - Składamy robótkę jak na poniższym zdjęciu. Obrabiamy słupkami dookoła wzdłuż czerwonej linii - Razem - 35 słupków. Połączyć.
16 - 19 rz. - 3 o. łańcuszka jako pierwszy słupek, 1 słupek reliefowy od przodu, 1 słupek reliefowy od tyłu. Powtórzyć 17 razy. Połączyć. Jak zrobić słupki reliefowe na ściągacz możecie zobaczyć TU.
20 rz. - zmienić kolor na biały. Przerabiamy jak rząd 16-19.
21 rz. - zmienić kolor na niebieski. Przerabiamy jak rząd 20.






To w jaki sposób ozdobicie papućki w sumie nie gra roli. Ja zrobiłam lewki wymyślając je na bieżąco, trochę chcąc uzyskać wygląd grzywy lwa z Fisher Price. Ostatecznie jednak zmieniłam mu pyszczek. 


Lew:

Zaczynamy kolorem beżowym:

1 rz. - 14 słupków w magiczne kółeczko. Połączyć.
2 rz. - 28 słupków w magiczne kółeczko. Połączyć.
3. rz - 3 o. łańcuszka jako pierwszy podwójny słupek + 4 podwójne słupki przerobić razem. Następnie wykonać 3 oczka ścisłe na ostatnim słupku schodząc do podstawy uszka. 6 oczek ścisłych po obwodzie koła i zaczynamy kolejne uszko - 3 o. łańcuszka jako pierwszy słupek + 4 podwójne słupki przerabiamy razem. 3 oczka ścisłe na ostatnim słupku schodząc do podstawy uszka. Kończymy robótkę. 



No to skoro mamy już buzię - zabieramy się za grzywę. 

Zmieniamy kolor na oranż. 

Grzywa jest dwuwarstwowa. Pierwszą warstwę możecie zrobić z podwójnych słupków, ja uznałam że zwykłe wystarczą w zupełności. Na obwodzie głowy robimy 5 muszelek z 7 słupków, pierwszą umieszczając pomiędzy uszkami a następnie 4 kolejne.



Następnie robimy drugą warstwę grzywy składającą się z 10 muszelek, każdy z 5 słupków. Na każdą dużą muszelkę z poprzedniego rzędu przypadają dwie małe. Na ostatnim zdjęciu możecie zobaczyć jak grzywa wygląda od drugiej strony.




Proste, prawda? Wyszywacie buzię i gotowe! Ja przyszywając lewki do papućka nieco je wypchałam używając kulek poliestrowych. Spowodowało to, że buzia nie jest taka płaska, ale uważajcie by nie przesadzić z ilością wypełnienia - bucik odkształca się również od środka i maluchowi może nie być w tym wygodnie :)

Udanego weekendu!

***




3 komentarze:

  1. Obłędne skarpety!! :) I fakt, najważniejsze, ze nie spadają z ruchliwych stópek :)) Mój roczniak już buciki używa powoli, ale dla dzidzi od koleżanki pewnie się skuszę o wydzierganie :)) Świetny tutorial, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są :)))Pozdrawiam ciepło:)))

    OdpowiedzUsuń