niedziela, 11 grudnia 2011

Bombki-zwierzątka... :o)) + tutorial dla chętnych :D

Święta coraz bliżej... więc i u mnie nie może zabraknąć bożonarodzeniowego klimatu :)


Praca wre, bo to dopiero początek kolekcji, ale już nie wytrzymam, muszę się pochwalić! Cudną inspirację zaczerpnęłam z albumu PicasaWeb skąd następnie trafiłam na bloga pewnej Włoszki. Jest tam tutorial, jeśli ktoś ma ochotę pobawić się w obklejanie jajek z niespodzianką. Bartek na jajka jeszcze za mały więc darowałam sobie i bazę do zawieszek robiłam na szydełku a wnętrze wypchałam wypełnieniem z poduszki. Większość zawieszek zrobiłam na podstawie pomysłu zaczerpniętego z bloga; małpka i tygrysek są moje - autorskie :)

I widok z bliska:
Pszczółka:


Małpka i sowa:


Gekon i świnka:



Zwierzaczki mają poza buźkami również skrzydełka lub ogonki:





I jak się podobają?


A teraz w skrócie jak zrobić taką bombkę?

Baza do wszystkich bombek jest identyczna i robi się ją tak:
- 3 oczka łańcuszka, połączyć oczkiem zamykającym
- 1 rząd - 6 półsłupków w kółeczko, połączyć
- 2 rząd - po 2 półsłupki w każdy słupek, razem 12 półsłupków
- 3 rząd - *półsłupek, 2 półsłupki* - powtórzyć 6 razy, razem - 18 półsłupków
- 4 - rząd - *półsłupek, półsłupek, 2 półsłupki" - razem 24 półsłupki
- 5-13 rząd - 24 półsłupki
- 14 rząd - przerobić po 2 półsłupki razem
- 15 rząd - przerobić po 2 półsłupki razem
- 16 rząd - przerobić po 2 półsłupki razem. Zakończyć robótkę.

Po 13 rzędzie należy przez środek bombki przeciągnąć sznureczek i zawiązać od środka supełek, najlepiej potrójny, żeby na pewno nie wyszedł po zawieszeniu bombki. Następnie wypchać bombkę wypełnieniem i dopiero zacząć przerabiać rzędy 14-16.

W przypadku tygrysa, gekona, małpki i świnki baza jest robiona jednym kolorem.

Pszczółka:
Zaczynamy kolorem czarnym wg opisu powyżej. Przerabiamy:
- rząd 1-7 kolor czarny
- rząd 8-9 kolor żółty
- rząd 10-11 kolor czarny
- 12-13 kolor żółty
- 14-16 kolor czarny.

Na głowie robimy czułki z włóczki. Skrzydełka robimy z białej włóczki wg opisu: na plecach pszczółki zawiązujemy białą nitkę w miejscu, gdzie mają się zacząć skrzydełka a następnie robimy 14 oczek łańcuszka. Łańcuszek mocujemy pod poprzednim mocowaniem, robimy kolejny łańcuszek z 10 oczek i znów mocujemy pod poprzednim mocowaniem. Jest? Powinno wyjść lewe podwójne skrzydełko. Obracamy robótkę i na łańcuszku z 10 oczek przerabiamy 20 półsłupków, a następnie na łańcuszku z 14 oczek - 28 półsłupków. Kończymy robótkę i chowamy nitki. Jedno skrzydełko gotowe. Drugie robimy obok, analogicznie.

Naklejamy duże plastikowe oczy :D Gotowe!

2 komentarze:

  1. Świnka jaka fajna :)) I sówka :) Zreszta wszystkie są przeurocze:)Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale czad! Szkoda, że nie zajrzałam tu wcześniej!

    OdpowiedzUsuń